Анастасия Шумилова: о проекте «Куарагур»Анастасия Шумилова: «Куарагур» проект сярысь

О проекте «Куарагур» уже сказано многое. Ладно, пусть моё мнение станет постскриптумом.

Этот проект ищет новых вокалистов, пытается их раскрыть. Были попытки создать подходящий образ для каждого исполнителя, но у большинства этого не вышло, перед моими глазами появились лишь наброски. Да, понятно, за короткое время очень сложно создать сильный образ. Повезло тем, кто уже сам по себе запоминающийся. Так, скажем, у победительницы, Ксении Ахметхановой, конкурентов и вовсе не было, номер получился яркий – харизматичный исполнитель не боится играть голосом. Песня простая, милая, не назовешь ее какой-то выдающейся, но Ксения оживила ее своим пением. Хорошо, когда есть такой инди-поп.

Еще один певец, который не испугался сцены – Герман Волков, Удмуртский Оксимирон. Сильный, атмосферный номер, заставка совпала с идеей песни. Мне казалось, что по сцене крутилась тень Алексея Пикулева. Но это, наверно, стиль Пуро рэпа: критический взгляд на жизнь, тёмная энергетика, иррациональность. В целом, мне понравилось.

Взглянув на Радиса Гайниятова, покажется, что он сбежал с «Элькуновидения». Его номер был трибьютом удмуртской эстрады. Когда я говорила об «Элькуновидении», я уже отметила то, что удмуртская эстрада стоит на одном месте, мы застряли в прошлом. Вот и этот номер был таким же. Когда-то заметила интересный термин – «хронотоплес». Одинаковы место и признаки. И 20 лет назад, и сегодня, и 20 лет спустя его можно будет увидеть в сельском клубе, в нацтеатре, на удмуртской дискотеке. Мне было скучно смотреть и слушать. Хотя в старости, быть может, и буду слушать эту песню со слезами на глазах, кто знает.

Чувствовалось, что у Анастасии Сапожниковой есть потенциал, который еще не раскрылся. Смотря на нее, я вспомнила Плавалагуну из фильма «Пятый элемент». Было немного эксцентричности, вот именно по этому пути, наверно, ей и нужно идти.

Выступление Елены Григорьевой никак не впечатлило. Песня напомнила Silent Woo Goorе, а певица, кажется, не прочувствовала содержание песни.

Марина Матвеева – молодая удмуртская Алена Апина, кроме этого, мне сказать нечего.

Главное, что было в номере Ирины Яковлевой – мера. Воздушная девушка, голос, песня, манера исполнения. В целом, все было хорошо, но не запомнилось.

Когда увидела название песни Валерия Мадазимова, сразу захотелось зевнуть. И в самом деле – все было очень блекло. И танцоры появились из ниоткуда, будто попали на сцену совершенно случайно. Было бы лучше без подтанцовки. Было сухо, даже до конца не досмотрела.

В песне Яны Кузьминой был какой-то драматизм, пафос, но у певицы не хватило сил, чтобы раскрыть ее полностью – гимна жизни не получилось. Но в целом было приятно смотреть.

Евгения Аркова – нежная девушка, но голос таким не казался. Уже в названии песни «Гочатыса» есть какая-то игра, шаловливый настрой, а само исполнение было прохладным. Перед тем, как петь, нужно, наверно, понять о чём песня.

Если говорить в целом, то все уже было сказано – да, номера немного сыроваты, многие певцы не раскрылись, волновались или не хватило опыта, аранжировки однотипные, из-за музыки порою было сложно услышать саму песню. Сам формат мероприятия связан с риском, никто, наверно, не думал, что из ниоткуда возникнут настоящие звезды. А опыт так и набирается – участвуя в проектах, в поисках себя, надеюсь, что участие в «Куарагуре» принесет молодёжи пользу. А еще я читала комментарии, что не хватило шоу. Мне кажется, здесь оно и не нужно. Пусть сами артисты учатся по возможности приковывать внимание зрителей. Когда не хватает ресурсов для создания шоу, можно опереться на минимализм, это сейчас модно.

Анастасия ШУМИЛОВА

“Куарагур” сярысь ваньзэ веразы но, вунэтӥзы ни, кадь. Ярам, мынам мылкыды мед постскриптум луоз.

Та проект выль кырӟасьёсты утча, соосты усьтыны тырше. Котькудӥзлы аслыз но кырӟанэзлы тупась образ кылдытыны тыршемын вал, но тросэзлэсь быдэсмем образ ӧз на пӧрмы, син азям набросокъёс гинэ кылдӥзы. Ма, валамон, вакчи дыр ӵоже секыт кужмо образ кылдытыны. Удалтӥз соослы, кин ачиз ини яркыт. Тани, шуом, вормисьлэн, Ксения Ахметхановалэн, конкурентъёсыз ик ӧй вал, номерез адӟем карымон пӧрмиз — кырӟасез харизматичной, куараеныз шудыны уг кышка. Кырӟанзэ огшоры, мусо, кыӵе ке сыӵе выдающийся, уд шуы, но Ксения сое аслаз кырӟаменыз улӟытӥз. Умой, таӵе инди-поп вань шуыса.

Эшшо огез кырӟась, кин сценалэсь ӧз кышка — со Герман Волков, удмурт Оксимирон. Сыӵе йыг-йыг, атмосферной номерез вал, заставкаез кырӟанэзлы тупаз. Мыным весь потӥз, Алексей Пикулевлэн вужерез ялан сцена вылтӥ котыръяськиз шуыса. Но со, дыр, Пуро рэплэн сыӵе огъя стилез: улон шоры критической учкон, пеймыт энергетика, иррациональность. Огъя кельшиз.

Радис Гайниятов “Элькуновидениысь” пегӟем, кожалод. Солэн номерез вал сыӵе трибьют удмурт эстрадалы. Мон “Элькуновидение” сярысь мылкыдме веракум вераськи ни вал, удмурт эстрада ялан ог интыяз сылэ, вашкалае кугӟамын шуыса. Вот та номер но сыӵе ик вал. Куке но тунсыко терминэз синйылтӥ вал — “хронотоплесс”. Та номерлэн ӧй вал дыр но, инты но тодметъёсыз. 20 ар талэсь азьло, али, 20 ар ортчыса сое адӟыны луоз гурт клубын, нацтеатрын, удмурт позыръяськонын. Мыным мӧзмыт вал учкыны-кылзыны. Оло, пересьми ке, синвуаськыса та выллем крезьгурез кылзӥсько ай, кин тодэ.

Анастасия Сапожниковалэн, шӧдске, вань потенциалэз, кудӥз ӧз на усьтӥськы. Со шоры учкыку, мыным “Пятый элемент” киноысь Плавалагуна тодам лыктӥз. Кӧня ке эксцентричностез вал, вот со сюрестӥ мыноно, дыр, солы.

Елена Григорьевалэн выступлениез нокыӵе но ӧз поты. Крезьгурез Silent Woo Goore-ез тодэ вайытӥз, нош кырӟась ӧз шӧды, кадь, кырӟанлэсь пуштроссэ.

Марина Матвеева — со сыӵе удмурт егит Алена Апина, со сяна, номыр вераны мыным.

Валтӥсез, мар вал Ирина Яковлевалалэн номераз — со эсэп. Сыӵе лякыт нылаш, куара, кырӟан, кырӟан амалыз. Огъя ваньмыз умой кадь, но тодэ малы ке туж иу ӧз кыльы.

Валерий Мадазимовлэсь кырӟан нимзэ адӟи гинэ но — соку ик вушъем потыны кутскиз. И зэм но — туж мӧзмыт вал ваньмыз. И эктӥсьёс но олокытысь-мар потӥзы, будто шӧдтэк шорысь шедизы сцена вылэ. Умойгес луысал нокыӵе подтанцовка ӧз ке луысал, таиныз ӵошатыса — юнме шорысь, ванез понна гинэ кадь. Шӧг вал, мӧзмыса пумозяз но ӧй учкы.

Яна Кузьминалэн кырӟаназ вал кыӵе ке драматизм, пафос, но кырӟасьлэн ӧзгес тырмы кужымез сое быдэсак усьтыны — улонлы сӥзем гимн ӧзгес пӧрмы. Но огъя учконтэм-кылзонтэм ӧй вал.

Евгения Аркова — ненег нылаш, нош куараез ненегез чик ӧз шӧдӥськы. “Гочатыса” — кырӟанлэн нимаз ик вань кыӵе ке шудон, шаян мылкыдэз, нош кырӟам амалыз вал кыӵе ке юскыт. Кырӟамез кырӟан азьын валаны тыршоно ик, дыр, мар сярысь со.

Огъя верано ке, ваньзэ верамын ни вал кадь — бен, номеръёс кӧня ке суп-сапесьгес, тросэз кырӟасьёс но ӧзгес усьтӥське, тулкымъяськизы яке опытсы ӧвӧл, аранжировкаос огвыллемесь, крезьгурен йырин куд-ог дыръя кырӟасьёслэсь куаразэс кылыны шуг вал. Но ужрадлэн форматэз но рискен герӟаськемын, нокин ӧз малпа вал, дыр, ук, олокытысь-оломарысь тыро-пыдо артистъёс кылдозы шуыса. Нош опыт озьы ик люкаське — кытчы ке пыриськыса, астэ утчаса, со понна “Куарагурлын” пыриськемзы, оскисько, пайдаен берытскоз егитъёслы. А, эшшо комментарийёс лыдӟылӥ на вал, шоу ӧз тырмы шуыса. Мыным потэ, шоу кулэ ӧвӧл татын. Мед асьсэос кырӟасьёс дышетскозы быгатэмзыя учкисез бордазы кыскыны. Ӟеч шоу лэсьтыны ресурсъёс уг ке тырмо, минимализм вылэ пыкиськыны луэ, со али модно.

Анастасия ШУМИЛОВА